Thursday, August 06, 2009

笑容走了很久 its not here




我真的很羡慕小孩子的天真无邪。他们的笑容,能够袮补我们心中的烦恼,因为他们所散发的笑容是是来自他们内心,那幼小的心灵,没有烦恼的心灵,所以才能拥有那副笑容。
I'm so envy that those kids have those kind of smile. They can take away all the stress from us, just because they smile from the heart, the heart where have no sadness and stress, that is why they can have that kind of smile.

可是,我也为他们担心。可悲他们的未来,可悲他们将会面对的现实世界。
But, I am worry for them, their future by facing the cruel world.

相信每个人都有这么想过,想要像小孩那样那么天真,没有烦恼。还不知人情世故。
I believe everyone thought before that, I hope to be like that kid, so innocent, no stress, no anything.

大人也有那个责任,因为我们为小孩们塑造了一个假的世界。呵护他们,疼爱他们,让他们没有烦恼,让他们觉得这个世界是美好的,所以长大后,似乎不能想象到原来这个世界是这样的。为什么不想大人所说的,为什么这个世界是这样的,到底我该怎么办?怎么应付呢?
Adults have the responsibility, because we created the fake world for kids. love them, take care of them, let them have the mind set that this world is beautiful. When they become older, only realize that the world seems not the same as what they heard. Why is not the same as what the adults used to told me? why? what should I do? How should I handle?

我该找些东西让自己开心的,嗯。。。可是。。。为什么就是不能的?开心好像很讨厌我。它说我不属于他们的世界的。它们不欢迎我。它们还很讨厌我,说我很烦。
I guess I should find something to make myself happy...yea...but...why cant I? happiness seems to be so far away from me, they hate me, they don't welcome me, they said I'm not belong to their world.

所以,该走上绝路了。
I guess, the end of the road is near....

No comments: