Friday, March 13, 2009

近距离的远方 so near yet so far




















在这空白的世界里,我们相遇了。

We've met, in this world

各自过过的生活,都觉得不同凡响。

The past and now, its enjoyable

你的生活如此简单,我的却如此尴尬。

you life seems to be simple, and mine is miserable

你带领我飞翔,确定我该去的方向,

you give me freedom, make sure my desination

你却站在原地,否定了我要你的方法。

but you always stay, when I want you to go away

要走的路,似乎还很长。

the path still have long way to go

你让我飞翔,却把自己捆绑。

you give me freedom, but not for yourself

可是你觉得很自由,而我却迷失了方向。

but you feel the freedom, and I miss the road to my destination

我们的想法,也许就是天和地的远方。

I guess our thoughts, will never be the same

No comments: