Wednesday, June 03, 2009

傍晚时分的阳台 When I passby

今天的傍晚时分,又在回家的路上,特地的经过他的家。

每次看到他我都好高兴,每次都不知觉的嘴角上扬。

但也很心痛,每当我看到他是孤单一个,寂寞无力的眼神,让我真的很想陪在他身边,可是他却不是单身的。因为我有看过他的另一半,但次数是少之又少。

每次的经过,都希望哪一天,他不是在家里,而是在他家门外,那我就有认识他的机会。

每次的经过,都会臭骂他另一半,为什么都这个时间了,不是应该在家了吗?

每次的经过,都可怜他被范围在那个小方格里。那么大个子,那小方格根本是不够的。

我还真的有过那冲动,去告这个人虐待他。

有一天,比较晚的时候,我又特地经过他家,透过阳台,我看到那个人的房门竟然开着,我的好奇心让我特地都个大圈,看看他们再房里搞什么,但兜这个圈只是让我大概知道那房间有多小。开始,我有点改观了。

一个周末的下午,我看到一个画面,心都溶化了,还感动得有点想哭。原来一直以来,他都有好好被照顾的,可能那么巧的我没看到而已。看到他陶醉又幸福的样子,真是替他高兴。

不知何时,那阳台多了个遮太阳的。

还有,他帮他冲凉,帮他梳毛,爱抚他。

拉布拉多,虽然我不知道你是雄或雌,年龄多大,但从你对他不离不弃和幸福的样子,我知道,你的主人是疼爱你的。

This evening, I passby his house…again.

Everytime I saw him, I smile…naturally.

Yet, I’m hurt whenever I saw him alone. To stay beside him I wish I could, but single is not the road he chose. Because I’ve seen his partner, which is so seldom.

Everytime I passby, I wish I have the chance to meet him along the roadside.

Everytime I passby, I feel like scolding that asshole by not reaching home by that time.

Everytime I passby, I feel sympathize on the space he live inside.

I almost wanted to report this person by not treating him nice.

There is this one night, I’ve passby again. I saw the room’s door and they are inside. My curiosity made me back to that house and see what’s happening. The only thing I saw was that the space of the room is just nice for one. Then, I changed my mind.

One day, on the weekend. My heart melted and almost cry when I saw they are outside. All the while he have been treating him good, I realize. I am glad that he is happy with him.

Also, he baths for him, he brushes him, and he loves him.

Dear Labrador, your age and sex I don’t know at all, but your owner loves you, that is all I need to know.

No comments: